فوايد ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي از پشت دندان

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

فوايد ارتودنسي دندان چيست؟

۱۶ بازديد

ارتودنسي مي تواند هم براي كودكان هم براي بزرگسالان مفيد باشد. با استفاده از ابزارهاي ارتودنسي مي توان بسياري از ناهنجاريهاي دنداني و فكي را درمان نمود. ارتودنسي با ايجاد هماهنگي‌ بين دندان‌هاي فك بالا و پايين عملكرد جويدن و آسيا كردن را ارتقا مي بخشد، در نتيجه در پيشگيري از سوء هاضمه در درازمدت موثر است.

ارتودنسي علاوه بر مرتب كردن دندانها، باعث ارتقا سلامت دندانها و لثه شما خواهد شد. دندانهاي مرتب بهتر مسواك زده خواهند شد و در نتيجه ميزان پوسيدگي دنداني و بيماريهاي لثه به طور قابل ملاحظه اي كاهش خواهد يافت. به كمك علم ارتودنسي مي توان ناهنجاريهاي فكي و اسكلتي صورت را نيز بهبود بخشيد.علاوه بر اين ارتودنسي لبخندي زيبا را براي شما به ارمغان مي آورد.

لبخند يكي از اصلي ترين اجزاي زيبايي صورت محسوب شده و از اولين خصوصياتي است كه ديگران در شما مي بينند. هدف بيشتر مراجعين براي انجام ارتودنسي زيبايي مي باشد در حاليكه هدف ارتودنسي ضمن تامين زيبايي، درمان است زيرا تامين زيبايي دندان‌ها سلامت روان را به دنبال دارد. در بسياري موارد افرادي كه دندان‌هاي نامرتب دارند زياد نمي‌خندند تا دندان‌هاي آنها ديده نشود به همين دليل ارتباط اجتماعي ضعيف دارند.

 

بهترين متخصص

شاخص هاي تشخيص متخصص ارتودنسي را بيان كرده و تلاش مي كنيم بهترين را انتخاب كنيد براي ارايه بهترين درمان نياز به مهارت متخصص و استفاده از بهترين مواد و ابزار در محيطي آرام مي باشد


متخصص ارتودنسي در تهران

و در نهايت با توجه به زمان بر بودن درمان ارتودنسي سه مركز تخصص ارتودنسي را در غرب ، شرق و شمال تهران به شما معرفي مي كنيم تا در محيطي مناسب و مخصوص بيماران ارتودنسي كه درنزديكي شما واقع شده درمان خود را انجام دهيد در همين حال دسترسي مناسب به ناوگان حمل و نقل عمومي از ديگر مزاياي اين مراكز درماني مي باشد در اين راه همراه ما باشيد تا به بهترين و زيباترين لبخند دست يابيم . سابقه كاري موفق و رضايت بيماران بزرگترين سرمايه ماست در اين تجربه زيباتر شدن خوشحال مي شويم با شما باشيم


ارتودنسي چيست

تصحيح روابط فك و دندان و جفت و رديف كردن دندان هاي نامنظم، ارتودنسي ناميده مي شود. با انجام ارتودنسي مشكلات مربوط به نظم، ترتيب و قرارگيري دندان ها در فك برطرف شده و فرد مي تواند با كيفيت بهتري غذا بخورد و از زيبايي بيشتري هنگام صحبت كردن و... لبخند زدن برخوردار باشد.


1) ارتودنسي طول عمر دندان ها را افزايش مي دهد؟

مرتب كردن دندان ها موجب قرار گرفتن آنها در موقعيت مطلوب داخل فك مي شود كه نتيجه آن پخش متوازن نيرو در تمام جهات و كاهش فشار روي ريشه دندان ها است. از طرف ديگر منظم شدن دندان ها به تميز كردن آنها نيز كمك خواهد كرد.


۲) ارتودنسي موجب برطرف كردن مشكلات گوارشي هم مي شود؟

در حالت عادي هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس است. چنانچه در بيماري اين وضعيت دندان وجود نداشته باشد غذا به خوبي آسياب نشده و هضم غذا و در نتيجه گوارش آن با مشكل روبه رو مي شود. درمان ارتودنسي، باعث ايجاد تماس هاي مناسب و در نتيجه افزايش تاثير جويدن خواهد شد.


۳) ارتودنسي باعث درمان مشكلات عضلاني هم مي شود؟

افرادي كه بيشتر فعاليت خود را با دست راست انجام مي دهند عضلات قوي تر با حجم بزرگ تر نسبت به دست چپ دارند اما چون دست ها زير لباس قرار مي گيرند تاثير زياد و قابل توجهي در بيننده به وجود نمي آورند. حال اگر شخصي به دلايل مختلف مانند عادت كردن يا كوچك بودن فك و... با دندان هاي يك طرف غذا بخورد، به مرور زمان عضلات يك طرف از طرف ديگر بزرگ تر و صورت وي نامتقارن مي شود و چون در برخوردهاي اجتماعي صورت اولين قسمتي است كه مورد توجه قرار مي گيرد، بايد حتما نسبت به رفع اين مشكل اقدام كرد. البته مشكلات عضلاني زيادي در سيستم جونده شناخته شده اند كه با روش هاي ارتودنسي قابل درمان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.